dilluns, 31 d’octubre del 2016

Excelsior a la paret de Sant Jeroni

A la paret de Sant Jeroni no hi havia escalat mai fins ara fa unes setmanes i avui hi hem tornat. M'hi ha acompanyat l'Ernest a qui també li va semblar prou interessant l'altre dia com per tornar-hi i fer-ne una altra. L'objectiu d'avui ha estat la Excelsior.

Val a dir que el dia no prometia res de bo. Quan hem aparcat el cotxe hi havia una boira pixanera que ens feia témer que trobaríem la roca molla: la carretera ho estava i la vegetació regalimava... Però ens hem decidit a tirar amunt i l'hem encertat força! Arribats al coll del Migdia ja endevinem que trobarem la roca seca, però també hem vist que el dia no s'aixecaria massa i hem acabat d'enfilar a peu de via, on hem arribat amarats de suor: la combinació de pujada intensa i 100% d'humitat no admet altra solució!

La via comença amb un primer llarg exigent que ataca l'Ernest. Començament finet fins a la primera xapa i després un tram d'anar fent. La segona xapa costa de veure però hi és -a distància raonable! Es va fent prou bé fins que el terreny es redreça una mica i aleshores cal començar a negociar els passets: preses romes o que miren avall de mà i el mateix per als peus, però que es deixen anar pujant movent-se adequadament. Ens havien comentat que potser faltava un clau, però ho hem trobat tot a lloc. Al final de la fissureta la via es decanta a la dreta, cap a la placa i aviat hi ha la R1. Un llarg de finura però que s'ha deixat fer prou bé!

L'Ernest, al primer llarg.

Jo mateix, arribant a la R1 ben tapadet...
El segon llarg comença en diagonal marcada cap a la dreta, a cercar un muret vertical. Per abastar-lo hi ha un trosset de roca dubtosa i hi ha un pas de decisió fins aconseguir agafar una bona i gran pedra fosca característica a la que he arribat un xic per l'esquerra. Hi ha uns passos verticals i de tibar-li i després es tranquil·litza força. Per acabar d'arribar a la reunió hi ha algun parabolt que permet anar suficientment tranquil.

A buscar l'esperó de la dreta. Roca dubtosa abans de tibar-li.

La tercera tirada surt cap a la dreta, a buscar un forat que es voreja per la dreta. Hi ha algun pas de mirar-s'ho per superar-lo i després cal tornar cap a l'esquerra, fent una ziga-zaga que passarà factura amb el fregament. Un cop a l'esquerra torna a haver-hi una zona més vertical i delicada, però es fa prou bé sense sorpreses.

La boira ha estat la nostra companya durant el dia.

La darrera tirada em feia respecte per la distància entre assegurances. Es surt de la reunió un xic cap a l'esquerra a buscar el fil d'una aresta incipient on el terreny es redreça. Al principi hi ha molt bon canto i només escasseja cap al final, on cal algun moviment delicat. Després es va amb tendència cap a la dreta i van apareixent algunes xapes però també algunes preses força dubtoses. En un lloc pensava que ja només quedaria el pont de roca que marca la ressenya de l'Escalatroncs, però encara ha aparegut un parabolt més, cosa que s'agraeix. El pont de roca està en una fissura horitzontal que es troba un parell de metres per sobre de la xapa. Portava els tricams per si de cas, però he optat per llaçar el pont, que no és cap meravella, però serveix. A partir d'aquí el terreny és prou senzill per no haver de patir massa.

A la darrera tirada.

A la R4 fa airet i ens posem mans a l'obra per preparar el ràpel, no sense abans fer una selfie...

Per variar, una fotocim, que es vegi que també sabem fer selfies!

... i avall que fa baixada!

Una bella vista de l'ambient de la via. Dos
ràpels ens deixen a peu de via.

El resum seria: una via molt bona, amb roca bona excepte en algun lloc puntual. Correctament assegurada i ràpida de fer. El llarg més difícil és el primer, on cal finura, però no apreta excessivament. Les altres tirades són disfrutones. Diria que hem trobat algun parabolt més del que marca la ressenya que portàvem. Via recomanable!